Título del Comunicado: Se escribirá el título del comunicado en una o dos líneas (máximo), seguido de su traducción al inglés.

Palabras clave: Indicar entre 5 palabras clave sobre el contenido del artículo. A ser posible, no repita las palabras que aparecen en el título de su artículo. Se listarán las palabras clave traducidas al inglés.

Resumen/Abstract: Cada Resumen o Resumen/Abstract presentado deberá constar de al menos una persona representante que desee inscribirse en el Congreso. El Resumen/Abstract contendrá 4000 caracteres como máximo (incluyendo espacios).Debe ser un texto corrido en el que los párrafos estén separados por espacios en blanco.

Formato: Word, PDF y Open Office.

Fuente y tamaño de letra: Times New Roman - Tamaño 12 - Regular (no negrita).

Estilo de la fuente: normal, a excepción del título o subtítulos, donde se utilizará la negrita.

Márgenes: superior: 2,5 cm., inferior: 2,5 cm., derecho: 3 cm., izquierdo: 3 cm.

Interlineado: 1,5 líneas a excepción de las “Notas”, “Bibliografía” y “Figuras” que se utilizará un interlineado sencillo. Los párrafos deberán estar separados por espacios en blanco.

Idiomas de presentación de los Resumen/Abstracts:

• (Castellano e inglés)
  • Título, resumen y palabras claves habrán de redactarse necesariamente en español y en inglés, mientras que el cuerpo del texto podrá ser escrito en español o inglés indistintamente.

1. The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, PDF, or Open Office document file format.
  2. All URL addresses in the text (e.g., http://pkp.sfu.ca) are activated and ready to click.
  3. The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  4. The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Conference.
  5. If submitting to a peer-reviewed track of the conference, authors' names are removed from submission, with "Author" and year used in the bibliography and footnotes, instead of authors' name, paper title, etc.
  6. If submitting to peer review, all Microsoft Office documents (including Supplementary Files) have been saved by going to File and selecting Save As; clicking Tools (or Options in a Mac); clicking Security; selecting "Remove personal information from file properties on save"; clicking Save.

------------------------------------------------------------------------------------------

Authors who submit to this conference agree to the following terms:

a) Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a Creative Commons License, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.

b) Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.

c) In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.

Los nombres y direcciones de correo-e introducidos en este congreso se usarán exclusivamente para los fines declarados por este congreso y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona.

---------------------------------------------------------------------------

All names and email addresses collected will be used for the solely purpose of managing the conference and will not be made available to third parties outside the conference organization.

Este trabajo está licenciado bajo la licencia Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional .