En la primera ronda de presentaciones se podrán enviar tanto los resúmenes de los artículos como el de los pósters, para llevar a cabo las pertinentes revisiones, y si ha lugar, su aceptación. Posteriormente, y tras su notificación al autor, se deberá enviar en los plazos estipulados las correspondientes obras completas.

En este enlace se puede descargar el archivo de la plantilla para el envío de las obras completas y las instrucciones, tanto en español como en inglés, que habrán de seguir para su correcta cumplimentación.

Plantilla e instrucciones

Más abajo podrá encontrar el enlace para comenzar el proceso de envío de los abstracts.

-------------------------------------------------------------------------------------

In the first round of presentations can be sent both abstracts of articles such as posters, to carry out the necessary checks, and where applicable, acceptance. Later, after notification to the author, shall be sent within the time stipulated the corresponding complete works.

In this link you can download the template file for sending the complete works and the English instructions for a proper completion.

Template and instructions

Below you can find the link to begin the process of sending the abstracts.

1. The submission has not been previously published, nor is it before another conference for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Director).
  2. The submission file is in Microsoft Word document file format.
  3. All URL addresses in the text (e.g., http://pkp.sfu.ca) are activated and ready to click.
  4. The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Conference.
  5. If submitting to a peer-reviewed track of the conference, authors' names are removed from submission, with "Author" and year used in the bibliography and footnotes, instead of authors' name, paper title, etc.
  6. If submitting to peer review, all Microsoft Office documents (including Supplementary Files) have been saved by going to File and selecting Save As; clicking Tools (or Options in a Mac); clicking Security; selecting "Remove personal information from file properties on save"; clicking Save.

Los trabajos publicados en este Congreso están sujetos a los siguientes términos:

1. El Congreso retiene los derechos de propiedad de la edición digital de la conferencia, y fomenta y permite la reutilización de la misma bajo la licencia creative commons.

2. Los contenidos del Congreso, bajo esta licencia, se pueden descargar, copiar, distribuir y transmitir públicamente, siempre que se cite la autoría y no se utilicen con fines comerciales ni se obtengan obras derivadas.

3. Los autores de las comunicaciones están en conformidad con la licencia utilizada por el Congreso, las condiciones de auto-archivo y la política de acceso abierto.

4. A los autores se les permite la difusión electrónica (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) de la versión publicada de sus obras, ya que promueve la circulación y por lo tanto un posible aumento en su citación y alcance en la comunidad académica.

Papers published in this Congress are subjected to the following terms:

1. The Congress retains the property rights of the digital edition of the conference, and encourages and allows the reuse of it under the creative commons license

2. The contents of the Congress, under this license, can be downloaded, copied, distributed, transmitted and publicly displayed, provided that authorship is quoted and not used for commercial purposes and derivative works were obtained.

3. The authors of the communications are in accordance with the license used by Congress, the conditions of self-archiving and open access policy.

4. Authors are allowed to electronic dissemination (eg, in institutional repositories or on their own website) of the published version of his works, as it promotes circulation and thus a possible increase on its citation and scope in the academic community.

Los nombres y direcciones de correo electrónico introducidos en esta conferencia serán utilizados exclusivamente para los fines declarados por esta conferencia y no serán puestos a disposición para cualquier otro propósito o para cualquier otra parte.

The names and email addresses entered in this conference site will be used exclusively for the stated purposes of this conference and will not be made available for any other purpose or to any other party.